środa, 11 listopada 2020

PAŹDZIERNIK - PROJEKT TECHNIKOLUDEK - GRA PLANSZOWA "GRZYBY"

 


W miesiącu październiku przedszkolaki stworzyły z pomocą nauczyciela grę z wykorzystaniem maty do kodowania w oparciu o tradycyjną grę planszową „Grzybobranie”.

W oparciu o wiersz Jana Brzechwy „Grzyby” utrwaliliśmy nazwy i wygląd zewnętrzny grzybów, omówiliśmy grzyby jadalne i trujące. Zwracaliśmy uwagę na bezpieczeństwo w zbieraniu grzybów. Następnie za pomocą instrukcji słownej ułożyliśmy wspólnie na macie Króla Borowika. Kolejnym krokiem było kodowanie na macie za pomocą kodów strzałkowych oraz wyrzuconych oczek. Dzieci poruszały się po wyznaczonych polach zgodnie z podanym kodem, a także wykonywały zadania zgodnie z instrukcjami na tzw. „specjalnych polach”. Zasady gry przenieśli także na kartę dla ozobota, którego zadaniem było zebrać tylko grzyby jadalne (zatrzymanie się na 3 sekundy przy grzybach jadalnych). Wykorzystaliśmy zrobioną grę podczas zabawy z tablicą interaktywną wykorzystując w tym celu wirtualną matę. Zmodyfikowane scenariusze pochodzą ze strony Uczymy dzieci programować. W celu utrwalenia przygotowaliśmy także zadania dla robota Photona w formie toru przeszkód. Robotem sterowaliśmy za pomocą aplikacji na telefon. 

 













 





 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz